SUSANNA TOLONEN

Olen koulutukseltani erikoissairaanhoitaja, leikkaussali- ja anestesiasairaanhoitaja, sekä sairaanhoitaja (AMK). Lisäksi minulla on jatkokoulutusta terveydenhuollon johtamisesta ja alan tutkimusprosesseihin osallistumisesta. Olen työskennellyt esteettisen ihonhoidon- ja plastiikkakirurgisen sairaanhoitajan tehtävissä vuodesta 2000 alkaen muun muassa Professori Nordströmin plastiikkakirurgisessa sairaalassa, Sairaala Siluetissa, Terveystalossa ja Pihlajalinnassa. Toimin asiantuntijana myös MTV:n suositussa Vuosia nuoremmaksi ohjelmasarjassa vuosina 2016 ja 2017. Pidän ammattitaitoani jatkuvasti yllä osallistumalla alan koulutuksiin ja konferensseihin Suomessa ja ulkomailla sekä tuotevalmistajien käytännön harjoittelusessioihin. Olen vuodesta 2016 lähtien toiminut Teoxanen täyteaineiden kouluttajana Suomessa.

Oma esteettiseen ihonhoitoon ja toimenpiteisiin erikoistunut yritykseni Proderma Clinic Oy aloitti toimintansa syyskuussa 2017. Autan asiakkaitani myös plastiikkakirurgiaan liittyvissä kysymyksissä ja etsin tarvittaessa laajasta kotimaisesta tai ulkomaisista asiantuntijaverkostostani sopivan terveydenhuollon ammattilaisen kaikkiin plastiikkakirurgisiin tarpeisiin.

Toimin myös konsulttina eri esteettisten hoitojen yrityksissä.

Työkokemus

2017 – Proderma Clinic Oy Yrittäjä

2016 – Pihlajalinna Oyj Projektipäällikkö, Plastiikkakirurgia ja estetiikka

2013 – Dextra Plastiikkakirurginen Sairaala, myöhemmin Pihlajalinna Oyj, vastaava hoitaja, plastiikkakirurgisen yksikön kehittämistehtävät.

2008-2013 Terveystalo Oyj, anestesiahoitaja, leikkauskoordinaattori ja plastiikkakirurgian vastuuhoitaja, Kampin toimipisteen plastiikkakirurgisen yksikön perustaminen ja kehittäminen

2007 Professori Nordströmin plastiikkakirurginen sairaala, osastonhoitaja

2001-2007 Sairaala Siluetti, plastiikkakirurginen sairaanhoitaja, anestesiahoitaja

1997- 2007 HUS Meilahti päivystyspoliklinikka, anestesiahoitaja, kipuhoitaja, hengityskoneista ja niiden koulutuksesta vastaava hoitaja, infektiosairauksien erikoisosaaminen, työvuoroissa vastaavana hoitajana toimiminen.

Koulutustausta

Richmond College, Lontoo: englannin kieli. Cambridge English, proficiency (CPE)

Göteborgin yliopisto taloustieteiden linja: kansainvälinen kauppa ja huolinta

Metropolia ammattikorkeakoulu (ent. Helsingin sairaanhoito-opisto):

Sairaanhoitaja, leikkaus -ja anestesiahoitajan erityispätevyys

Laurea ammattikorkeakoulu ja Itä-Suomen yliopisto jatko-opiskelija: Terveydenhuollon johtaminen

Blank
Esteettisen ihonhoidon ja plastiikkakirurgian koulutukset

2/2020 Helsinki: ZO product training

12/2019 Mertz training: Beloteto, Radiesse and Bocouture

10/2019 CCR London: PRP, botuliinin uudet mahdollisuudet esteettisessä ihonhoidossa ja PDO thread lifting.

4/2019 AMWC, Monaco

2/2019 Miami, FL, hands on training jawline, jaw angle, chin, temporal area, threads lifting, PRP

1/2019 Imcas, Pariisi Complication management, täyteainehoidon uudet mahdollisuudet, plasmahoidon mahdollisuudet

4/2018 AMWC, Monaco

4/2017 Lontoo, Profhilo koulutus ja sopimus tuotteen ostosta Proderman tuoteportfolioon

2018 Mertz Aesthetics: Radiesse, Beloteto ja Bocouture koulutus. Radiesse käden selät ja kaulan alueen rejuvenaatio hands on koulutus, kouluttajana dr Nabila Azib.

2018 Tammikuu Imcas Pariisi, keskikasvojen lift Restylane lyft, mesoterapia ja microneulaus sekä PRP:n uusia tuotteistuksia ja sopimuksia ProDermaa

2017 Implanttikoulutus, Melon

2017 Radiesse käytännön harjoittelu sekä laaja teoriakoulutus

2017 Oslo Teoxane Master Class, silmienalusten täyteainehoito, anatomia ja komplikaatiot, miesten ja naisten täyteainehoitojen erot

2017 Volite koulutus, Upviser

2016 Joulukuussa vierailu Pekingin yksityiseen sekä valtion omistamaan plastiikkakirurgiseen yksikköön plastiikkakirurgi Dr Fanin vieraana, mm facelift ja rhinoplastia sekä yläluomi leikkauksia.

2016 ”Eight point face lift” ja anatomian kurssi kasvojen rakenteesta, komplikaatioiden hoito, silmänalusen hoito kanyylitekniikalla käytännön harjoittelu, miesten täyteainehoidot

2016 Juvederm “Eight point face lift” by Dr Patel, Tukholma, komplikaatiot

2016 Mertz Radiesse koulutus, Bocouture (botuliinitoksiini) yhdistelmähoidot

2015 Teoxane Expert day, Pariisi, silmien alusten täyteainehoito, anatomia, komplikaatioiden hoito

2015 Radiesse -koulutus, mesoterapia- ja mesolanka koulutukset sekä Bocouture koulutus (botuliinitoksiini)

2015 ADMEC, Pariisi, silmien alusten täyteainehoito, koko kasvojen muotoilu, keskikasvojen lift täyteaineilla, anatomia ja komplikaatiot, mesoterapia

2015 Mandelieu ja Cannes Mertz Aesthetic, Belotero ja Radiesse -koulutus sekä Ulthera -koulutus. Komplikaatiot sekä kasvojen anatomia, Vistabel (botuliinitoksiini) jatkokoulutus

2014 Leiden, Alankomaat Mentor implanttikoulutus ja tehdasvierailu

2014  2015 Juvederm “Eight point face lift” by Raj Aquila, Allergan Academi, Tukholma

2013 Teoxane Master class, Dr Lipp Master Class course: face anatomy and complications

2013 Juvederma vycross -koulutus, koko kasvojen muotoilu vycross tuotteilla, Allergan Academi, Tukholma

2012 Plastiikkakirurgisten sairaanhoitajien koulutuspäivä, Upviser

2012 Teoxane master class, koko kasvojen muotoilu täyteaineilla, neula- ja kanyylitekniikka, käytännön harjoittelu

2010-2011 Juvedermin täyteainekoulutus huulet, nasolabiaalit ja marionetit, Allergan Academi, Tukholma.

2008-2011 Restylane täyteaine -koulutus huulten muotoiluun, botuliinitoxiini -koulutus

2006 Pohjoismaisten plastiikkakirurgisten sairaanhoitajien konferenssi, Malmö

2005 Restylane -täyteainekoulutus osa 1 ja 2

2001-2007 useita plastiikkakirurgisia koulutustilaisuuksia Suomessa ja Euroopan eri maissa. Kouluttajina ja operoijina Dr Toledo, Dr Besain , Dr Delmar, Dr B Little. Vierailuja ulkomaisiin plastiikkakirurgisiin sairaaloihin ja esteettisiin yksikköihin, kuten Akademikliniken, Viktoria Klinik.

2003 vastaavan hoitajan koulutus Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin protokollan mukaan

1998-2004 infektiosairauksien koulutus Arcadassa sekä laaja ensiapukoulutus